Späť na všetky články
pred 1 rokom 10977 videní | 4 minúty čítania

8 jasných znakov toho, že už súrne potrebujete ísť na dovolenku

8 jasných znakov toho, že už súrne potrebujete ísť na dovolenku
Dôležitosť oddychu ľudia až priveľmi podceňujú. Výskumy pritom dokazujú, že práve dovolenka výrazne znižuje úroveň stresu.

Dôležitosť oddychu ľudia až priveľmi podceňujú. Výskumy pritom dokazujú, že práve dovolenka výrazne znižuje úroveň stresu a až 81 % manažérov súhlasí s tým, že zmierňuje vyhorenie, ktoré vedie k vážnym fyzickým a emocionálnym problémom. Kedy naposledy ste si dopriali dovolenku vy? Ak sa stotožníte s nasledujúcimi bodmi, vedzte, že za oddychom by ste mali odísť čo najskôr.

 

 

1. Máte dlhodobo negatívnu a cynickú náladu

Všetko vás nudí, nič vás nebaví a na svoju prácu už v poslednom čase neviete nájsť jediné pekné slovo. Motivácia je preč, práca sa hromadí a každý navôkol vám ide na nervy. Na kariére vám prestáva záležať a negatívne myšlienky zasahujú aj do vášho osobného života.

 

2. Všetko vás bolí

Nielenže pociťujete emočné vyčerpanie a stratu motivácie, navyše vás sužujú aj rôzne fyzické bolesti. Pocit úzkosti z práce vám spôsobuje stres, ktorý vo vašom mozgu uvoľňuje stresové hormóny. Práve tie majú značný podiel na bolestiach na hrudníku, bolestiach hlavy, chrbta a očí, ako aj na žalúdočných problémoch či závratoch.

Pracovné vyčerpanie a stres navyše oslabujú imunitný systém a váš organizmus je tak stále viac náchylný na rôzne vírusy a infekcie.

 

3. Máte problémy so spánkom

Stresové hormóny okrem iného spôsobujú aj to, že sa vám večer nedá zaspať alebo sa stále budíte. Hoci viete, že by ste si mali denne dopriať aspoň osem hodín spánku, buď si naň nedokážete nájsť dosť času, alebo máte v hlave toľko myšlienok, že vám zaspávanie trvá pridlho.

 

4. Robíte chyby. A často banálne

Neviete sa sústrediť, stále pociťujete únavu, zabúdate na veci, ťažko sa rozhodujete a váš pracovný výkon ide dole vodou. Čím dlhšie pritom budete zanedbávať dopad chronického stresu, tým horšie.

 

5. Prepadáte nevhodným návykom

Na konci dňa nemáte takmer žiadnu energiu, takže cvičenie nepripadá do úvahy. Uvoľnenie a istú formu relaxu tak hľadáte v iných, oveľa jednoduchších riešeniach. Niekto siaha po poháriku, niekto zase po sladkostiach a nezdravom jedle. Áno, aj toto sú príznaky vyhorenia a nie je to v poriadku.

 

6. Malé problémy vnímate ako veľké prekážky

To, čo ste kedysi zvládali raz-dva, vám teraz trvá až príliš dlho. Zadania neustále odkladáte na neskôr a keď sa aj pustíte do práce, neviete nájsť dostatok motivácie na to, aby ste ju dokončili. Aj to je jasný varovný signál, že súrne potrebujete vypnúť a nabrať novú energiu.  

 

7. Zhoršujú sa vám vzťahy s blízkymi ľuďmi

Vašu frustráciu a znechutenie neprenášate len na svojich kolegov, ktorí sa vás stále pýtajú, čo sa s vami deje. Čo je horšie, negativitu prenášate aj na svoju polovičku, na rodinu a na priateľov. V horšom prípade sa pred všetkými uzatvárate, pretože nemáte chuť s nikým komunikovať.

 

8. Váš život sa točí už len okolo práce

Vaša práca sa stala vaším životom, a to doslova. Vzdali ste sa všetkých obľúbených činností a koníčkov, doma stále premýšľate nad prácou a chodievať von s priateľmi sa vám už nechce, pretože na to nemáte energiu. A keď už aj v sebe nájdete toľko vôle, aby ste sa s blízkymi ľuďmi stretli, nehovoríte s nimi o ničom inom ako o práci.

A toto predsa nie ste vy.

Vráťte sa späť do starých dobrých koľají a doprajte si konečne dovolenku. Ak ste sa totiž našli v predchádzajúcich bodoch, naozaj ju súrne potrebujete.

 

Poďte s nami za oddychom

 

Autor: Evelína Jakubcová

 

Súvisiace články
pred 10 mesiacov 49065 videní | 3 minúty čítania