Späť na všetky články
pred 9 mesiacov 8617 videní | 6 minúty čítania

Pri hoteloch sa nespoliehajte iba na hviezdičky, môžu si ich prideľovať aj samy

Pri hoteloch sa nespoliehajte iba na hviezdičky, môžu si ich prideľovať aj samy
Aj keď väčší počet hviezd značí komfort a luxus, nemali by ste si vyberať iba podľa tohto hodnotenia.

Hoci všetci hviezdičky hotelov vnímame, niektorí cestovatelia nevedia, čo toto označenie znamená. A aj keď väčší počet hviezd značí komfort a luxus, nemali by ste si vyberať iba podľa tohto hodnotenia.

hotelove-hviezdicky

Zrejme jednou z najdôležitejších informácií je, že neexistuje univerzálny systém udeľovania hviezd. Krajiny, portály, ktoré sprostredkúvajú ubytovanie, či samotné hotely – každý si môže určiť svoje kritériá a podľa toho si aj udeliť počet hviezd.

Existujú však dva spôsoby, ako môžu hotely hviezdy získať.

Prvým spôsobom je samohodnotenie – ako sme už spomínali, aj hotel si môže sám udeliť niekoľko hviezd. Ako však upozorňuje majiteľ hotela v Tasmánii James Marshall, musí aj uviesť, že došlo k takémuto samohodnoteniu.

pocet-hviezdiciek

Hotely väčšinou počet hviezd určujú porovnávaním s inými ubytovacími zariadeniami.

Druhým spôsobom je oslovenie nezávislých inštitúcií, ktoré sa hodnotením hotelov zaoberajú.

 

V každej krajine je to inak

Tu prechádzame k tomu, že v každej krajine je systém iný, dokonca môže byť v štáte viacero takýchto nezávislých orgánov, ktoré vysielajú do rezortov svojich inšpektorov, aby miesto zhodnotili.

kazda-krajina-inak

Prvou inštitúciou, ktorá začala udeľovať hviezdičky na ohodnotenie kvalít hotela, bola spoločnosť Forbes Travel Guide. Systém spustila ešte v 50. rokoch minulého storočia. Dnes pôsobí celosvetovo, nielen v USA, a okrem hotelov klasifikuje aj kúpele a reštaurácie.

Neskôr sa však počet takýchto organizácií zvýšil. Napríklad v Spojených štátoch okrem Forbes-u pôsobí aj spoločnosť AAA, ktorá hodnotí hotely v dvoch krokoch.

Aby AAA hotel odobrila, musí spĺňať štandardy ako čistota, komfort a pohostinnosť.

emirates-palace-hotel

Emirates Palace je jeden z najluxusnejších a najdrahších hotelov na svete

V druhom kroku udeľuje AAA svoje špeciálne diamantové hodnotenie, ktoré závisí od ponúkaných zážitkov.

V Európe, pochopiteľne, funguje viacero hodnotiacich inštitúcií. V Británii je najväčšou VisitBritain, ktorá spolupracuje s viac ako 24-tisíc zariadeniami.

hodnotiace-institucie-hotelov

Sedemnásť krajín, medzi nimi napríklad Česko, Nemecko či Švédsko, zaviedlo spoločný európsky systém Hotelstars Union, ktorý má prostredníctvom dohodnutých kritérií harmonizovať hodnotenie hotelov v tej-konkrétnej krajine.

 

Čo si pod počtom hviezd predstaviť?

Kritériá európskeho systému sú presne určené pre každý typ hotelu – od jednohviezdičkového po päťhviezdičkový.

hodnotenie-sluzieb

Jednohviezdičkový hotel musí poskytovať hosťom nápojový lístok a každodenné upratovanie izieb je v takýchto zariadeniach samozrejmosťou. Izba je vybavená toaletou, sprchou a televízorom.

Dve hviezdy znamenajú, že môžete platiť kartou, dostanete raňajky vo forme bufetu alebo sa viete v izbe alebo vo verejných priestoroch pripojiť na internet.

Ako zaujímavosť uvádzame, že v izbe musíte mať aj lampičku pri posteli alebo vám musia v prípade potreby poskytnúť zubnú pastu a kefku.

co-hotel-ponukne

Pri trojhviezdičkovom hoteli sa prvý raz spomína recepcia, ktorá by mala byť otvorená 14 hodín a prostredníctvom telefónu by mala byť dostupná celý deň aj celú noc.

izba-podla-poctu-hviezd

V izbe s takýmto počtom hviezd musíte mať telefón, dostatočne veľké zrkadlo na prezliekanie či súpravu na šitie. Okrem toho je k dispozícii služba prania a žehlenia a taktiež si môžete vyžiadať ďalšiu prikrývku a vankúš.

viac-hviezdiciek-vyssi-komfort

S väčším počtom hviezd sa zvyšuje aj komfort hotelových izieb. Pri štyroch hviezdach je súčasťou izby minibar a ďalšia ponuka nápojov na vyžiadanie, čalúnené kreslo so stolíkom či župan s papučami. Recepcia musí byť otvorená o dve hodiny dlhšie ako pri hoteloch s tromi hviezdami.

luxus-piatich-hviezdiciek

A nakoniec spomenieme čo-to so zoznamu povinností päťhviezdičkových hotelov. Ich recepcia musí byť otvorená 24 hodín a k službe je personál, ktorý ovláda viac jazykov. Na návštevníka v izbe čaká privítanie – kvety alebo nejaký darček.

Štandardom je trezor, hygienické potreby či minibar. Zo služieb je samozrejmosťou parkovanie v garážach, poslíček alebo ožehlenie oblečenia do hodiny.

standard-vs-nadstandard

O tom, že každá spoločnosť pristupuje k hodnoteniu inak, svedčí aj systém americkej Expedie, ktorá ubytovanie sprostredkúva.

Pre Expediu je jednohviezdičkový hotel taký, ktorý má v izbách iba posteľ a stôl. Každodenné upratovanie a televízor nie sú samozrejmosťou. Kúpeľne môžu byť dokonca zdieľané v rámci celého poschodia.

Dvojhviezdičkový hotel má  izby vybavené toaletou a sprchou. Televízor môže byť, ale zväčša starší.

vzhlad-izby

Izby v trojhviezdičkových hoteloch sú priestrannejšie a majú viac nábytku.

Expedia do štandardov štvorhviezdičkových hotelov zahŕňa veľkú posteľ, trezor, minibar, televízor či miesto, kde môžete pracovať.

Päť hviezd predstavuje luxus – k dispozícii je veľká kúpeľňa, výber hygienických potrieb, darčeky na privítanie či kúpele a športové areály.

sluzby-navyse

 

Ako si vybrať správny hotel

Z toho všetkého vyplýva, že kúpeľňa je pre niekoho nadštandard a pre iných je to bežné vybavenie izieb. Preto je jasné, že hostia môžu zostať zmätení a nevedia, čo od ubytovania očakávať.

ako-si-vybrat

V prvom rade, ak si vyberáte hotel podľa počtu hviezdičiek, zistite si, kto hotel hodnotil.

Ak však pozeráte na iné kritériá, určite zohľadňujte recenzie. Tie sa stávajú dôležitým faktorom, ktorý buduje dobrú reputáciu.

Vyhľadávajte dôveryhodné fóra, prečítajte si viac ohlasov od hostí, ktorí už v hoteli boli.

Pomôcť vám môžu aj fotky, ktoré nájdete všade, kde sa hotel prezentuje. Ak vám niečo nesedí alebo sa potrebujete dodatočne niečo spýtať, určite sa nebojte do hotela zavolať alebo sa ohláste mailom.

spokojnost-zakaznikov

Taktiež si pozorne prečítajte, čo je v cene a čo, naopak, dodatočne doplácate (napríklad raňajky, minibar, internet alebo mestské dane), aby ste pri platení nezostali zaskočení z vysokej sumy.

A naša posledná rada – nech už sa rozhodnete pre akékoľvek ubytovanie, myslite na to, že najdôležitejšia je vaša spokojnosť. :)

Súvisiace články
pred 10 mesiacov 49092 videní | 3 minúty čítania